Odprawa i rozkład

Przygotuj się do podróży.

Przygotuj się do podróży.

Sprawdź, czy posiadasz niezbędne dokumenty.

Sprawdź, wagę swojego bagażu głównego.

Pokaż Pilotowi elektroniczną kartę pokładową.

Odprawa.

Nie posiadasz więcej dostępnych odpraw.

Jeśli odprawa będzie dostępna, otrzymasz wiadomość.

Twój rozkład.

Do najbliższej podróży.

Nie posiadasz więcej dostępnych rozkładów.

Jeśli rozkład będzie dostępny, otrzymasz wiadomość.

zawsze 2 dni przed rozpoczęciem podróży

Zawsze przy Tobie.

Elektroniczna karta pokładowa.

Elektroniczna karta pokładowa umożliwi Ci wejście na pokład autokaru lub samolotu, zawiera Twoje miejsce oraz sektor. Znajdziesz na niej również wagę bagażu oraz numer polisy ubezpieczeniowej

Elektroniczną kartę pokładową otworzysz na wszystkich urządzeniach elektronicznych (iPhone z systemem iOS 7 lub nowszym lub Android z systemem 4.1 lub nowszym). Możesz ją również wydrukować i pokazać Pilotowi pstravel lub pracownikowi przed wejściem na pokład.

  • Na Twojej skrzynce mailowej
  • Miejsce przez całą podróż
  • Nie musisz jej drukować

Pytania i odpowiedzi.

Czy odprawa jest obowiązkowa?

To zależy od podróży. Jeśli wyruszasz:

  1. samolotem,
  2. poza Unię Europejską (z wyłączeniem Bośni i Hercegowiny, Albanii, Czarnogóry),
  3. otrzymałeś/otrzymałaś wiadomość mailową z obowiązkowem odprawy (mimo, że wyruszasz autokarem na terenie Unii Europejskiej),
  4. wymagana jest odprawa specjalna z uwagi na obostrzenia COVID–19,

należy wykonać odprawę. Pamiętaj, że jeśli odprawa dla Twojej podróży jest obowiązkowa, a nie zostanie przez Ciebie wykonana, nie będziesz mieć możliwości wyruszenia w podróż.

Czy do odprawy wymagany jest tylko paszport?

Absolutnie nie! Odprawa (lub odprawa paszportowa) może zostać wykonana również z dokumentem tożsamości, który musi być ważny minimum 90 dni od daty powrotu. Dotyczy to wszystkich obywateli Polski, Niemiec, Czech, Słowacji, Litwy oraz innych na terenie Unii Europejskiej.

Jeśli nie posiadasz obywatelstwa kraju Unii Europejskiej, wymagane będzie podanie danych paszportu (np.: Ukraina).

Czy mogę wykonać odprawę drugi raz?

Oczywiście, że tak. Odprawę można wykonać maksymalnie 2 razy. Pamiętaj, że po zakończonej odprawie nie możesz już wprowadzać zmian w swojej rezerwacji, dlatego najlepiej zrobić to przed rozpoczęciem procesu odprawy.

Czy muszę korzystać z rozkładu w trakcie podróży?

Nie. Najważniejsze informacje z rozkładu to: miejsce i godzina rozpoczęcia podróży (czasami miejsce w Twojej miejscowości wyjazdu może się zmienić) oraz numer telefonu do Pilota pstravel. Pozostałe informacje w rozkładzie są dodatkowe.

Dlaczego podany numer do Pilota nie działa?

Numer do Pilota pstravel/rezydenta będzie aktywny w dniu rozpoczęcia podróży, 2 godziny przed wyjazdem/wylotem. Pamiętaj również, żeby korzystać z numeru do prowadzącego podróż w uzasadnionych przypadkach. 

Dlaczego karty pokładowe nie są już papierowe?

Po wielu latach zrezygnowaliśmy z papierowych kart pokładowych na rzecz elektronicznych z uwagi na: 

  1. Ekologię oraz korzystanie z papieru w uzasadnionych przypadkach.
  2. Bezpieczeństwo: elektroniczne karty pokładowe są bezpieczne na Twojej skrzynce mailowej i dostępne zawsze wtedy, gdy ich potrzebujesz.
  3. Przejrzystość: elektroniczne karty pokładowe zawierają tylko te informacje, które są potrzebne.

Czy nadal mogę otrzymać papierowe karty pokładowe?

Tak. Jeśli nie masz możliwości korzystania z nich na urządzeniu elektronicznym, wiadomość mailową z kodem QR możesz wydrukować w zaciszu domowym.

Płać za swoje podróże

Poszukujesz pstravelPay?

Masz pytania? Śmiało!

Poszukujesz Kontaktu?